Üç boyutlu "Sparx" adlı oyunda, gençlerin kendilerine benzeyen karakterler seçerek depresyonun belirtilerini ve rahatlama yollarını keşfetmeleri amaçlanıyor.
Yedi aşamalı oyunda oyuncunun "Karanlık" adı verilen ve olumsuz düşünceleri temsil eden küçük sinekleri öldürmesi, "Volkan" bölümünde ejderhaların sorularına cevap vererek öfke gibi yoğun duyguları kontrol etmeyi öğrenmesi, son olarak da keyifsizliğini tanımlaması ve dışarıdan ne zaman yardım alacağını öğrenmesi hedefleniyor.
Bilim insanları ortalama 15 yaşındaki 168 gencin katılımıyla oyunun etkinliğini test etti. Gençler iki eşit gruba ayrıldı. İlk gruptakiler 4-7 hafta oyunu oynadı. Diğer gruptakiler ise 5 kez psikologla görüştü. Üç ayın sonunda oyunu oynayanların yüzde 44'ü depresyondan tamamen kurtuldu. (aa)